Nintendo switch review

De Nintendo Switch is bij mij thuis niet meer weg te denken. Het is de ideale gameconsole voor kinderen en volwassenen. De Nintendo Switch brengt alle leeftijden samen. Voor elke gamer is er wel een tof spel op de markt. Lees in deze review mijn bevindingen over de Switch die ik inmiddels al ruim een jaar in mijn bezit heb.

Wat is de Nintendo Switch?

De Nintendo Switch is een gameconsole die je thuis of waar dan ook kan aansluiten op een TV of in mijn geval een beamer. Maar dat is niet het enige wat je kan met de Switch. Je kan de Switch ook gebruiken als handheld door gewoon de Switch uit het dockstation te halen en je speelt op het scherm van de Switch zelf (handheldmodus). Naast dat je hem kan gebruiken als handheld en op een TV of beamer is er nog een 3de optie om te spelen op de Switch. Je kan het beeldscherm van de Switch ook op een tafel zetten en met zijn tweeën tegen elkaar spelen op het kleine scherm van de Switch. Het is een leuke spelcomputer om te spelen met je familie of vrienden. De gezellige vrolijke spelletjes zijn voor zowel kinderen als volwassenen goed te bespelen.

Dit is mijn Switch in tafelmodus

Hardware

Wil je echt de specificaties weten van de Nintendo Switch dan kan je die makkelijk vinden op bol.com of coolblue.nl. Ikzelf benoem hier de belangrijkste dingen die ik ontdekt heb. Het uiterlijk van de Switch vind ik al super tof. De neon rood en blauwe variant is voor mij echt een eye-catcher. Het beeldscherm is van een goede kwaliteit (720HD) naar mijn mening. Bovenop het beeldscherm zitten een aantal buttons. De aan en uitknop, volumeknop, en het gameslot waar de games ingestoken kunnen worden zitten allemaal bovenop het scherm. Er bevindt zich ook nog een mogelijkheid om eventueel een koptelefoon of oordopjes op aan te sluiten. De koeling van de console bevindt zich ook bovenop het beeldscherm. De koeling maakt geen geluid, maar de Switch wordt wel wat warmer tijdens het spelen. Aan de achterkant van het beeldscherm zit een plastic standaard die heel handig is voor als je geen tv voor handen hebt maar toch tegen elkaar wilt spelen. Het plastic standaardje ben ik altijd wel heel voorzichtig mee want die voelt niet heel sterk en stevig. Achter het standaard zit nog een micro-sd kaart slot om eventueel gekochte spelletjes van de Nintendo e-shop in op te slaan.

Zo geniet ik van de Nintendo Switch!!

Controllers

De controllers van de Switch hebben ze joy-cons genoemd. De joy-cons zien er erg cool uit in allerlei felle kleuren. Speel je alleen en op het scherm van de Switch dan zitten de controllers aan de zijkanten geklikt. Op deze manier speelt het erg fijn en ligt het lekker in de hand. Wil je tegen elkaar spelen dan schuif je de joy-cons los van het beeldscherm en vervolgens schuif je het zwarte achterkantje ertegenaan waar de L en R button zich op bevinden. Ik vind de joy-cons erg lekker in de hand liggen, het zijn kleine controllers maar bij de meeste spelletjes hou je de controllers horizontaal en dan is het prima te doen. Ik kan goed voorstellen als je grote handen hebt dat je denkt; Hmm wat zijn dat voor kleine dingen! Er zit ook een controller bij waarin je de linker en rechter joy-con in kan schuiven waardoor je een soort pro controller hebt die erg lekker speelt en in de hand ligt. Wat mij betreft speelt het op die manier het lekkerst. Er zijn uiteraard ook weer een hoop accessoires beschikbaar voor de Switch, maar dit is voor mij niet noodzakelijk om te hebben. Ik heb in totaal 4 joy-cons omdat het toch het leukst is om met zijn vieren te spelen. Ik raad dus aan om twee extra joy-cons erbij te nemen.

Games

Er zijn genoeg spellen op de markt voor alle soorten gamers. Ikzelf ben een echte Mario fan en speel dus spelletjes als: Mario kart 8 deluxe, Mario party en Mario odyssey. Fortnite, Splatoon 2 en Zelda breathe of the wild zijn ook hele toffe games voor deze consoles. Door de verschillende soorten games die aanwezig zijn heb je echt urenlang speelplezier. De games vind ik vaak behoorlijk prijzig, maar dit is eigenlijk bij elke gameconsole en het is altijd al zo geweest. Wil je meer beweging dan is de Ring fit ook echt een aanrader. Je bent na 15 minuten gewoon echt aan het zweten en puffen.

Dit is Mario kart 8 deluxe in handheld modus.

Voordelen/nadelen

Voordelen:

• Je kan altijd spelen ook al is de TV bezet.
  • Er zijn spellen voor elk type gamer.
  • Het verbindt spelers van elke leeftijd met elkaar.
  • Er zijn 3 manieren om te spelen.
  • Je kan online spelen met een abonnement van Nintendo.
  • Je kan met 4 mensen tegelijk spelen.
  • Batterijduur is gemiddeld 5 uur in handheld of tafelmodus.

Nadelen:

• Ik mis een manier om te kunnen voicechatten met elkaar in een zelf gemaakte room. Je kan wel voicechatten in een aantal games maar dit is nog beperkt.
  • Het plastic standaardje achterop het beeldscherm voelt erg fragiel aan.
  • De prijs van de spelletjes ligt rond de €60 en dat vind ik nogal prijzig.

Conclusie

Ik was al fan van Nintendo maar na de geflopte WII-U was ik wat huiverig maar de Nintendo Switch is echt een genot om mee te spelen. Wij spelen het liefst met zijn 4en de partygames en daar zijn we dan uren zoet mee. De verschillende manieren van gamen is ook echt een feestje. Met de Nintendo Switch in huis kom je zeker niet bedrogen uit en heb je jarenlang speelplezier. Ik raad de Nintendo Switch iedereen aan!